piatok 25. februára 2011

Vitajte Na okraji mesta

Bleskový strih a sme tu. Na okraji mesta, blogu, bieleho papiera.

Blogovať som chcel už dávno. Vlastne, kedysi som sa o to pokúšal. S väčšími či menšími neúspechmi. Ostatné dva roky som zachovával rádiový pokoj. Sem-tam nejaké chrčanie ale dokopy takmer nič. Snažil som sa totiž odpovedať si na kľúčovú otázku. Ak totiž niekto píše, či sa o to aspoň pokúša, mal by mať vyjasnené jedno: mám svetu čo povedať? Stojí o to vôbec niekto?

Budete prekvapení, ale svojou vlastnou hlavou som prišiel na to, že Vám – drahí okoloidúci – pravdepodobne nemám čo hodnotné zdeliť. A keby som bol aspoň zamak empatický, ukončím touto vetou súčasne aj bytie tohto blogu.

Avšak ja som sob. Môj jazyk by tancoval čo mu hrdlo ráči. No a poznáte žičlivejšiu pôdu na bezúčelné brechanie a jalové táranie, než je blog? Pravda, podaktorí majú možnosť sa - večer čo večer – verbálne vyprázdniť pred televízorom. Alebo manželkou. Lebo družka by to nevydržala, vstala a našla si inú, menej ufrflanú gambu. Ale ja telku nerád, a v políčku rodinný stav mi zatiaľ bliká diagnóza stepný vlk.

A preto blog. Kto ak nie ja, kedy ak nie teraz? Samozrejmá vec, že z času na čas budem svoje kvílenie prerývať hlasným mudrovaním s pridanou hodnotou požičaných múdrostí. To ja rád.

A prečo Na okraji mesta? Nemienim zakrývať svoju vidiecku provenienciu ani náklonnosť k Dietlovmu seriálu. Avšak do hry vstúpili aj iné premenné. Okraj je vlastne breh. A brehom spravidla niečo končí. Rieka si tečie sama, ale za ňou je breh číslo dva. Breh, ktorý je začiatkom. Breh, ktorý je hranicou. A o to tu ide. Na hranici začneme.

Očakávajte teda (doparoma aj s tou skromnosťou!), tešte sa na veľké i malé témy. Vážne i úsmevné. Sme Na okraji mesta. Nie v centre. Tu na periférii plynú dôležité aj efemérne veci voľne popri sebe.

Všetky budúce texty budú tematicky radené do štyroch rubrík:
  1. Žurnál – reflexie týkajúce sa domova a zahraničia, za ktoré budem niesť plnú osobnú zodpovednosť.
  2. Inventár - náreky, súženia, radosti a strasti. Budem osobný.
  3. Mudráreň – postrehy, múdrosti, sentencie, citácie. Vlastné aj cudzie.
  4. Mesto – vplyvom vonkajších okolností som sa na 5 mesiacov vyskytol v jednej z európskych metropol. Povedzme, že krycí podtitul „pražský zápisník“ by v tomto prípade nebol ďaleko od pravdy.

Ešte raz a naposledy,

Vitajte Na okraji mesta!


PS: A ďakujem Filipovi, bez ktorého nezištnej pomoci by tento dobre vybrúsený diamant nikdy nevznikol.

0 x komentované:

pošli na vybrali.sme.sk

Zverejnenie komentára